کد خبر: 68304460
تاریخ انتشار: دوشنبه 29 شهريور 1395
خانه » سایت های خبری » خبرنامه دانشجویان ایران » اختلاس 3 میلیارد ریالی در دانشگاه مازندران
نسخه چاپی
ارسال به دوستان

به گزارش چی 24 به نقل از خبرنامه دانشجویان ایران:

خبرنامه دانشجویان ایران: دادستان بابلسر با اشاره به اختلاس 3 میلیارد ریالی در دانشگاه مازندران گفت: این اختلاس در دو مرحله توسط یکی از کارکنان مالی دانشگاه مازندران صورت گرفت.

به گزارش خبرنامه دانشجویان ایران به نقل از فارس، محسن نوروزی طی گفت‌وگویی با اشاره به اختلاس 3 میلیارد ریالی توسط یکی از کارکنان امور مالی دانشگاه مازندران اظهار کرد: براساس گزارش به دست آمده فردی به نام « ی ـ الف» یکی از کارکنان امور مالی دانشگاه مازندران به اتهام جعل اسناد بانکی و اختلاس در دو مرحله دستگیر شد.

وی افزود: متهم در مرحله نخست یک‌میلیارد و 831 میلیون و 910 هزار ریال و در مرحله دوم 2 میلیارد و 150 میلیون و 650 هزار و 588 ریال اختلاس کرد.

دادستان بابلسر با بیان اینکه فرد مذکور فعالیت خود را از سال 77 در دانشگاه مازندران آغاز کرده است، اضافه کرد: از سال 85 به اداره امور مالی دانشگاه منتقل شد و در برداشت و واریز وصول حواله چک فعالیت می‌کرد که در طی مدت حضور در بخش و ارتباط با بانک‌های عامل با نحوه چگونگی صدور اسناد بین بانکی آشنا شد و از موقعیت به دست آمده سوءاستفاده و اقدام به جعل اسناد بانکی و اختلاس کرد.

وی بیان اینکه در بازجویی به عمل آمده متهم به بخشی از اتهامات خود اعتراف کرد، تشریح کرد: متهم مبلغ یک‌میلیارد و 831 میلیون و 910 هزار ریال را با جعل امضای دو نفر از کارکنان بانک و همچنین مبلغ 2 میلیارد و 150 میلیون و 650 هزار و 588 ریال را با جعل اسناد بانکی و واریزی غیرقانونی چک به حساب شخصی در یکی از شعب بانکی واریز کرد.

نوروزی تصریح کرد: در تاریخ 21 شهریورماه با شکایت رئیس دانشگاه علیه متهم و اطلاع از اختلاس این کارمند، پرونده در دستور کار قضایی قرار گرفت که متهم بعد از اطلاع دانشگاه مبلغ 2 میلیارد و 150 میلیون ریال و همچنین از برداشت مبلغ اولیه نیز 52 میلیون تومان به حساب دانشگاه بازگرداند و برای باقیمانده مبلغ نیز متعهد شده که در اسرع وقت پرداخت کند.

دادستان بابلسر در پایان گفت: متهم اعتراف کرد این کار را به تنهایی انجام داد که در حال حاضر بعد از اعتراف، متهم با قرار قانونی در بازداشت موقت به سر می‌برد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی پرتال خبری، توسط پارس نوین