کد خبر: 68413268
تاریخ انتشار: دوشنبه 29 شهريور 1395
خانه » سایت های خبری » خبرنامه دانشجویان ایران » اگر روحانی به دانشگاه بیاید +فیلم و عکس
نسخه چاپی
ارسال به دوستان

به گزارش چی 24 به نقل از خبرنامه دانشجویان ایران:

خبرنامه دانشجویان ایران: سال تحصیلی جدید برای هر کسی جذابیت‌های خاص خود را دارد.؛ از دانشجویان گرفته تا اساتید دانشگاه و کارمندان دانشگاه‌ها و یا حتی والدین و خانواده‌هایی که به هر نحوی با دانشگاه و آغاز سال تحصیلی مرتبطند.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ یکی از کاربردهای آغاز سال تحصیلی، چهره‌ها و شخصیت‌های سرشناس سیاسی، فرهنگی، علمی، اقتصادی و ... است؛ حالا اگر سال انتخابات هم باشد، نور علی نور می‌شود.

یکی از میهمانان این سال‌های دانشگاه به مناسبت آغاز سال تحصیلی، جناب رئیس جمهور بوده است؛ حسن روحانی که دولت یازدهم را با شعار آزادی بیان روی کار آورد، از سال 92 تا کنون هر سال به دانشگاه آمده و برای دانشجویان صحبت کرده است.

غافل از اینکه دانشجویان صحبت‌های آقای روحانی را از رسانه‌ها می‌شنوند اما دوست دارند در حضور جناب رئیس جمهور در دانشگاه حرف‌هایشان را بزنند.

دولت محترم نیز پس از سه سال، بالاخره در 16 آذر سال گذشته در دانشگاه صنعتی شریف، اجازه سخنرانی دانشجویان در مقابل رئیس جمهور را داد. فرصت 4 دقیقه‌ای برای هر اتحادیه دانشجویی که در جای خودش، غنیمت بود.

عکس:: حاشیه‌های حضور روحانی در شریف

از حاشیه‌های سخنرانی‌های قبلی جناب روحانی در دانشگاه‌های تهران، شهید بهشتی و صنعتی شریف که بگذریم، اما امسال دوباره در آستانه آغاز سال تحصیلی زمزمه‌های حضور رئیس جمهور در دانشگاه تهران به گوش می‌رسد.

به نظر می‌رسد که آغاز زمزمه‌های حضور روحانی در دانشگاه در حالی که هنوز خبری در دانشگاه‌ها نیست و کلاس‌ها نیمه دایر است و یکی در میان تشکیل نمی‌شوند، نشان از گوشه چشم جناب رئیس جمهور به دانشگاه و فضای دانشگاهی در آستانه انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم است.

روحانی در سال‌های اخیر هر سال به دانشگاه آمده است اما فقط یکبار پای صحبت دانشجویان نشسته است. در واقع انگار یکبار با دانشجویان دیدار و گفتگو کرده است.

امسال اما حرف و حدیث‌های حضور رئیس جمهور در دانشگاه، زودتر و پررنگ‌تر آغاز شده است و مهمترین سوال دانشجویان، محرمانه‌های دولت است؛ محرمانه‌هایی که این روزها بیش از گذشته با راه افتادن جنجال قراردادهای FATF و پول‌های بلوکه‌شده‌ای که بعد از اجرای برجام هنوز برنگشته است، برای اقشار مختلف جامعه با طیف‌های سیاسی و مختلف و متفاوت سوال به وجود آورده است که متخصص برنامه‌های 100 روزه، چرا در آخرین سال دولت یازدهم، هنوز کمیتش لنگ است؟

حالا رئیس دانشگاه تهران خبر داده است که برای رئیس جمهور، دعوتنامه فرستادیم تا در مراسم جشن آغاز سال تحصیلی جدید این دانشگاه حضور پیدا کند.

در این میان، نگاهی به آخرین حضور روحانی در دانشگاه که مربوط به 16 آذر سال گذشته در دانشگاه صنعتی شریف است، می‌تواند جالب باشد.

انتقاد متفاوت یک دانشجو به روحانی

دانلــــــــــــود

محورهای سوالات مهم دانشجویان:
- بعد از 800 روز ریاست بر کابینه تنها 4 دقیقه وقت برای صحبت دانشجویان با رییس جمهور در نظر گرفته شده است.

- نباید برای تامین منافع یک جریان خاص سیسی دانشگاه را وارد گود بازی های سیاسی کرد.

- فراموشی شعارهای انتخاباتی در زمینه اقتصاد و عدم تغییر فضای اقتصادی نسبت به دوسال قبل.

- سیاست خارجی دولت در برابر اهانت ها و اتفاقات تلخ علیه نظام اسلامی و مردم تنها لبخند بر لب دارد و بسیار منفعلانه رفتار می کند.

- دولت به علت بحران گفتمانی حاضر به همراهی با عناصر فتنه گر تابلو دار شده است.

- بخشی از دولت نگاهی خودباخته و توهین امیز به جامعه ایرانی دارد.

- نباید به خاطر انتقاد اتحادیه های دانشجویی از دولت برچسب زنی و توهین علیه انها صورت گیرد.

- بی اعتنایی دولت در مسئله مهم ازدواج و پرداختن به مسائل حاشیه ای مانند خالی کردن انبار خودرو سازان با وام 25میلیون تومانی.

- عدم توجه دولت به حجم بالای فارغ التحصیلان دانشگاهی و بحران بیکاری آنها در اینده.

- انتقاد شدید از ساختارشکنی و التهاب آفرینی عوامل فتنه 78 و 88 در دانشگاه ها تحت لوای اعتدال.

- عدم توجه دولت به خواسته های دانشجویان با گذشت دوسال از عمر دولت که نشانه آن فرصت 4دقیقه ای برای ارتباط با رییس جمهوری بعد زا 800 روز است.

- ناراحتی شدید دانشجویان از تبعیض سیتماتیک نظام اموزشی علیه بسیاری از دانشجویان در قالب پذیرش دانشجوی پولی و راه اندازی پردیس های دانشگاهی.

- نگرانی از دلمردگی و ناامیدی فزاینده در بین نخبگان علمی به خاطر سیاست های غلط اموزشی دولت.

محور سخنان روحانی
- دولت یازدهم اگر چیزی دارد و اگر پیشرفتی کرده در سایه حمایت مردم به ویژه جوانان و دانشجویان بوده است. تردیدی ندارم حمایت‌ها، هدایت‌ها و نقدهای شما در بهبود کار مؤثر است. البته برخی لحن‌ها اگر نرم‌تر شود قشنگ‌تر است.

- مردم در انتخابات سال 92 مسئله هسته‌ای را به بحث گذاشتند و این آغاز پیروزی ملت بود. موضوع هسته‌ای در انتخابات سال 92 به بحث گذاشته شد و نقد شد، آثار تحریم مورد بررسی قرار گرفت، راه‌حل مسئله مورد بحث قرار گرفت و مردم در رأی 92 به هسته‌ای هم رأی دادند جای بحث دارد.

- اینکه باید قدرت نظامی را افزایش دهیم بحثی نیست اما برخی فکر می‌کنند دولت یازدهم دولت لبخند، منطق، مذاکره و گفت‌وگوست اما در ساخت سلاح و بنیه دفاعی کمتر است.

- من این موضوع را یکبار پاسخ دادم که این دولت در طول دو سال در بنیه دفاعی در سلاح‌های راهبردی کاری که انجام داده به اندازه 10 سال قبل بوده است. پس معنایش این نیست که ما داریم مذاکره می‌کنیم، بنیه دفاعی‌مان را قوی نکنیم و هیچ وقت به فکر جنگ نباشیم.

- علت اینکه ما توانستیم در مذاکرات هسته‌ای توفیق پیدا کنیم چه بود؟ اگر پنج دلیل داشته باشد یکی از آنان ثبات و آرامش اقتصادی در داخل کشور بود.

- من حس می‌کنم فضای دانشگاه 94 نسبت به 92 زمین تا به آسمان فرق کرده است. البته ممکن است هنوز هم فضا امنیتی باشد ولی من این را نمی‌پسندم ما فضای امن می‌خواهیم نه فضای امنیتی. من از شما می‌پرسم آیا سال 90 ، 91 و 92 برای 16 آذر می‌توانستیم به این راحتی اجتماع داشته باشید؟ حالا که سال 93 و 94 است همه دنبال 16 آذر هستند. یک زمانی بود که کسی جرات نمی‌کرد بگوید جنبش دانشجویی.

- راه دولت یازدهم نسبت به دانشگاه، وزارت علوم و دانشجو تغییر نکرده و از فرجی دانا تا فرهادی این راه نباید تغییر کند. البته از زمان میلی‌منفرد.

- ما باید تلاش کنیم حماسه 92 را در سال 94 تکرار کنیم و بتوانیم با یک مجلسی که توانمندتر و قدرتمندتر است راه را ادامه دهیم و همه باید تلاش کنیم.

عکس:: حاشیه‌های حضور روحانی در شریف

هرچند به نظر می‌رسید که آخرین حضور روحانی در دانشگاه نیز همچون حضورهای قبلی‍اش تنها مراسمی برای عکس و فیلم گرفتن بود و در این میان تنها چیزی که اهمیت پیدا نکرد دلمشغولی ها و نگرانی های دانشجو بود اما امسال احتمالا دیگر جناب رئیس جمهور، دستش در بی‌پاسخ گذاشتن سوالات صریح دانشجویان، بسته است، مگر اینکه دوباره شانس سخنرانی دانشجویان در مقابل رئیس جمهور گرفته شود! باید منتظر ماند و دید که اوضاع چگونه پیش خواهد رفت.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی پرتال خبری، توسط پارس نوین