کد خبر: 83960112
تاریخ انتشار: شنبه 27 آذر 1395
خانه » سایت های خبری » آکا ایران - آشپزی » 3 غذای رژیمی با کلم بروکلی
نسخه چاپی
ارسال به دوستان

به گزارش چی 24 به نقل از آکا ایران - آشپزی:

3 غذای رژیمی با کلم بروکلی

1395/09/27

 

در این پست از سایت آکاایران به شما طریقه ی درست کردن غذا با کلم بروکلی را آموزش میدهیم ، امیدواریم که مورد توجه شما قرار گیرد.

 

پخت غذا با کلم بروکلی,نحوه پخت پوره کلم بروکلی,پخت غذاهای رژیمی با کلم بروکلی

پخت غذا با کلم بروکلی,نحوه پخت پوره کلم بروکلی,پخت غذاهای رژیمی با کلم بروکلی,طرز تهیه غذاهای رژیمی,آموزش غذا با کلم بروکلی

غذاهای رژیمی با کلم بروکلی" style="text-decoration:none;color:inherit">پخت غذاهای رژیمی با کلم بروکلی

 

*. اگر تا بحال از کلم بروکلی استفاده نکرده اید دستور پخت های زیر را امتحان کرده و بروکلی را وارد رژیم غذایی خود کنید.قطعا شما از خواص بیشمار کلم بروکلی و ضرورت استفاده از آن آگاه هستید. این سبزی کم کالری و سرشار از ویتامینها، مواد معدنی و فیبر می باشد. علاوه بر همه اینها غذاهای رژیمی انواع غذای رژیمی - فوق العاده غنی از آنتی اکسیدانها و مواد شیمیایی گیاهی محسوب می شود. اگر تا بحال از این سبزی منحصر بفرد استفاده نکرده اید دستور پخت های زیر را امتحان کرده و بروکلی را وارد رژیم غذایی خود کنید :

 

1 - بروکلی چرب

*. 2 فنجان بروکلی را بخار پز کنید تا نرم شوند، سپس آنها را به یک غذاساز منتقل کرده و یک عدد آووکادو خرد شده را به آن اضافه کنید و 5 تا 10 ثانیه مخلوط کنید تا یکدست شوند. سپس 1 عدد گوجه فرنگی خرد شده، یک چهارم فنجان پیاز قرمز خرد شده، کمی فلفل سبز تند خرد شده، یک چهارم فنجا ن گشنیز، یک چهارم قاشق چایخوری پودر سیر و کمی نمک را به بقیه مواد درون غذاساز اضافه می کنیم وتا جایی که یک مخلوط همگن بدست آید هم می زنیم. می توانید این غذا را با کاسنی و کرفس نیز سرو کنید.

 

2 - بروکلی با سس فتا

*. 2 فنجان کلم بروکلی را بخارپز کرده و کنار می گذاریم. در یک تابه نچسب یک قاشق غذاخوری روغن زیتون و نصف یک پیاز ریز شده و پخته و 2 حبه سیر رنده شده را می ریزیم و تفت می دهیم تا همه آنها نرم شوند. بروکلی را به این مواد اضافه کرده و تفت می دهیم تا وقتی پیازها بیرنگ شوند. 2 قاشق غذاخوری آب لیمو ترش تازه را به مواد تابه اضافه کرده و مواد را درون غذاساز یا مخلوط کن ریخته و نصف فنجان پنیر فتا ، یک چهارم فنجان آب و سبزیجاتی مانند جعفری یا شوید را به آنها می افزاییم و هم می زنیم تا نرم و یکدست شوند.

 

3 - پوره بروکلی

*. یک قاشق غذاخوری روغن زیتون را بر روی حرارت ملایم گرم کرده و یک دسته کوچک  گل کلم و یک دسته کوچک بروکلی را خرد کرده  و به آن می افزاییم و به مدت 8 دقیقه تفت می دهیم، سپس سه چهارم فنجان آب اضافه کرده و شعله را زیاد کرده  تا نرم شوند(حدود 5 دقیقه). مواد را به یک کاسه منتقل کرده و یک چهارم فنجان پارمیزان به آنها اضافه می کنیم. می توانیم این مخلوط را له کرده و بصورت پوره در بیاوریم و با نمک و فلفل طعم دار کنیم. این پوره را می توان به جای پوره سیب زمینی به عنوان یک پوره کم کالری و سالم سرو کرد.

 

خواص کلم بروکلی :

*. خوردن قسمت گل کلم بروکلی، یک راه سالم و معمول برای داشتن پوستی بهتر است. ویتامین های موجود در آن باعث می شوند که پوست، جوانتر بنظر برسد که احتمالا باعث می شود احساس خوبی داشته باشید. همچنین مانع تشکیل چین و چروک می شود. چین و چروک ها نشانه ی بدی هستند که سن افراد را بالا می برند و هنگامیکه بیش از حد مشخص باشند، بسیار زشت بنظر می رسند.

*. کلم بروکلی سرشار از ویتامین C است. ویتامین C تولید کلاژن پوست را افزایش داده و موجب حفظ سلامت پوست می شود. ویتامین C همچنین دارای خواص آنتی اکسیدانی بوده و با رادیکال های آزاد مقابله می کند. رادیکال های آزاد به پوست آسیب رسانده و با تسریع فرآیند پیری پوست باعث بروز پیری زودرس در انسان می شوند. ویتامین C با از بین بردن رادیکال های آزاد مانع از پیری پوست می شود و خطوط ریز و باریک، چین و چروک و تغییر رنگ پوست را کاهش می دهد. کلم بروکلی همچنین حاوی بتاکاروتن، ویتامین E و ویتامین B کمپلکس است که به حفظ جوانی و شادابی پوست کمک می کنند.

 

اختصاصی آکاایران

 


برچسب ها
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی پرتال خبری، توسط پارس نوین