کد خبر: 177500840
تاریخ انتشار: پنجشنبه 27 ارديبهشت 1397
نسخه چاپی
ارسال به دوستان

تجمع مشکوک شب گذشته عده ای اخلال گر در کازرون با عث ایجاد نگرانی مردم در منطقه شد.

به گزارش چی 24 به نقل از سراج 24:

به گزارش سراج24، در پی درگیری‌های شب گذشته در این شهرستان یک نفر کشته و 6 نفر زخمی شدند. دعوت به تجمع و آشوب در کازرون درحالی صورت گرفته است که پیش از این معاون‌اول رئیس‌جمهور و استاندار فارس از منتفی شدن طرح موسوم به انتزاع کازرون خبر داده بودند. در دوماه گذشته اعتراضات گسترده‌ای در کازرون نسبت به ایجاد شهرستان جدید کوه‌چنار صورت گرفته بود که جمعیت حاضر در برخی تجمعات بیش از 5 هزار نفر تخمین زده می‌شد، اما رفتار توام با متانت و آرامش مردم و رفتار بسیار مناسب نیروی انتظامی و نهادهای امنیتی سبب شده بود کوچکترین درگیری و اتفاقی در این شهرستان رخ ندهد.

با این حال شامگاه گذشته با فراخوان مشکوک عده‌ای در تلگرام، جمعیتی اندک تجمع کرده و با سر دادن شعارهای انحرافی و به آتش کشیدن یکی از مقرهای پلیس کازرون، برای نخستین‌بار اعتراضات این شهرستان را به خشونت کشیدند. این درحالی است که پس از سفر دوهفته پیش استاندار فارس به کازرون و قول قطعی مبنی بر تحقق مطالبات مردم، هیچ اعتراضی دیگر در این شهرستان صورت نگرفته بود و اساساً تجمع شامگاه گذشته این افراد مشکوک است.

همچنین حجت‌الاسلام خرسند امام‌جمعه کازرون که خود یکی از معترضان جدی به طرح انتزاع کازرون به شمار می‌رود، در خطبه‌های 3 هفته پیش نمازجمعه این شهرستان با ارائه گزارشی از سفر یک هفته‌ای خود به تهران و دیدار با مسؤولان عالی‌رتبه کشور گفته بود: دیگر هیچ تجمعی نباید در کازرون شکل بگیرد، چراکه مسوولان قول پیگیری دغدغه‌ها را داده‌ و بحث تشکیل شهرستان جدید هم متوقف شده است.

پلیس و سایر نهادهای امنیتی هنوز جزئیاتی از اتفاقات چهارشنبه‌شب اعلام نکرده‌اند، اما گفته‌های شاهدان عینی حاکی از آن است که برخی افراد در پی سنگ‌اندازی معترضان به‌شدت زخمی‌ شده‌اند.
 

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی پرتال خبری، توسط پارس نوین