کد خبر: 175309022
تاریخ انتشار: یکشنبه 16 ارديبهشت 1397
نسخه چاپی
ارسال به دوستان

میزان جریمه خودروهای فاقد مجوز ورود به طرح ترافیک جدید طبق محاسبه اعلامی شهرداری، نهایتا ۶۳۲۰۰ تومان ولی براساس محاسبه پلیس روزانه بیش از ۲۰۰ هزار تومان خواهد بود.

به گزارش چی 24 به نقل از سراج 24:

به گزارش سراج24  پس از کش و قوس‌های فراوان و اما و اگرهای بسیاری که در خصوص طرح ترافیک 97 وجود داشت، نهایتاً اجرای این طرح از ساعت 6:30 صبح امروز در معابر داخل محدوده طرح ترافیک تهران کلید خورد.

به گفته سردار محمدرضا مهماندار، از صبح امروز تمام خودروهایی که بدون مجوز ورود به محدوده طرح ترافیک، وارد این محدوده می‌شوند، پیامک اخطار دریافت می‌کنند و باید بلافاصله برای ثبت نام در سایت تهران من و اخذ مجوز ورود به این محدوده اقدام کنند.

بیشتر بخوانید:

سردرگمی امروز شهروندان تهرانی با طرح ترافیک جدید

در این طرح که با تاخیری 1.5 ماهه آغاز شد، عوارض تردد در محدوده طرح ترافیک بر اساس ساعاتی که به دو دسته اوج ترافیک و عادی تعیین شده و علاوه بر آن هم خودروهایی که دارای معاینه فنی برتر بوده و کمتر از دیگر خودروها آلایندگی داشته باشند، مشمول تخفیفاتی نیز خواهند شد.

در این طرح مقرر شد زمان اعمال محدودیت تردد در محدوده طرح ترافیک از ساعت 6:30 صبح تا 19 باشد. البته بر اساس طرح جدید سال 97، طرح ترافیک و زوج و فرد در رزوهای پنجشنبه اعمال نخواهد شد.

 همچنین معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران نیز با بیان اینکه در 15 روز اول از آغاز اجرای طرح ترافیک جدید این طرح به صورت ارشادی خواهد بود، اعلام کرده: تا پایان اردیبهشت به خودروهایی که بدون ثبت نام در سامانه برای اولین بار وارد طرح ترافیک از طریق ارسال پیامک در مورد ورود غیرمجاز تذکر داده می شود ولی از ابتدای خرداد در صورت تکرار علاوه بر جریمه 20 هزار تومانی، تعرفه طرح ترافیک نیز با 20 درصد بیشتر به صورت بدهی در عوارض خودرو ثبت می‌شود.

از سوی دیگر بر اساس اعلام پلیس راهور تهران بزرگ، طبق ماده 18 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی در صورت نداشتن مجوز ورود به طرح ترافیک ویژه سال 97 راننده هایی که وارد محدوده ی زوج و فرد و یا طرح ترافیک اصلی شوند و یا در این محدوده ها تردد کنند به وسیله  سیستم هوشمند و دوربین ترافیکی جریمه خواهند شد. جریمه طرح ترافیک سال 97 به ازای هر ساعت تردد در داخل طرح مبلغی معادل با 20 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

البته به نظر می‌رسد این جریمه اعلامی پلیس راهور که به ازای هر ساعت تردد، 20 هزار تومان جریمه در سابقه خودرو ثبت می‌شود، همانطور که در سنوات قبلی اجرایی نشده، برای امسال هم قابلیت اجرایی نداشته باشد.

با احتساب اعلام جریمه طرح ترافیک از سوی شهرداری، خودروهای متخلف نهایتا هر روز 63200 تومان باید بپردازند ولی براساس اعلام پلیس راهور تهران این متخلفان نهایتا هر روز تومان، بیش از 200 هزار تومان جریمه می‌شوند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی پرتال خبری، توسط پارس نوین