کد خبر: 175330545
تاریخ انتشار: یکشنبه 16 ارديبهشت 1397
نسخه چاپی
ارسال به دوستان
حیدری:

مدیر کل ورزش و جوانان خوزستان در مورد انتخاب صمد مرفاوی به عنوان سرمربی استقلال خوزستان، گفت: بباید منتظر تیم جدید باشیم تا ببینیم تصمیم آنها چیست.

به گزارش چی 24 به نقل از سراج 24:

به گزارش سراج24 ،‌ افشین حیدری در مورد شرایط فوتبال خوزستان و حضور 4 نماینده از این استان در لیگ هجدهم، گفت: ظرفیت خوزستان خیلی بیشتر از این حرف‌ها است، خوزستان قطب ورزش ایران است و 4 تیمه شدن این استان در لیگ برتر تنها یکی از ظرفیت‌های خوزستان را نشان می‌دهد. ما برنامه‌ریزی خودمان را شروع کردیم و می‌خواهیم به صورت هدفمند به شکلی پیش برویم که کار خوبی انجام شود.

* وضعیت مالکیت استقلال خوزستان مشخص می‌شود

وی در مورد مشکلات مالی که در این راستا وجود دارد، عنوان کرد: اولین جلسه هماهنگی برای نفت مسجدسلیمان فردا برگزار می‌شود ما به ترتیب بررسی‌های لازم را انجام می‌دهیم و به زودی وضعیت مالکیت باشگاه استقلال خوزستان هم به صورت قعطی مشخص می‌شود. هماهنگی‌های لازم را انجام خواهیم داد تا هر چه زودتر تعیین تکلیف صورت بگیرد تا بتوانیم تیم‌های خوزستانی را به شرایط خوبی برسانیم.

*چهار آکادمی ویژه برای استعدادیابی در سطح استان راه اندازی می‌کنیم

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان در ادامه یادآور شد: برنامه‌ریزی داشتیم که بر اساس آن هر سال در خوزستان چند هیأت ویژه فعالیت کنند و برنامه‌های خاص خود را در راستای فوتبال داشته باشند ما در سال 97، صد زمین فوتبال در حال تأسیس داریم که 50 درصد کار در سال 96 انجام شد. تا به الان 50 زمین مینی‌فوتبال تأسیس کردیم و در ادامه با کمک هیأت فوتبال خوزستان 4 آکادمی ویژه در نقاط مختلف خوزستان راه‌اندازی می‌کنیم تا در راستای معرفی استعدادهای استان کار خوبی انجام بگیرد.

*حدود 3 میلیارد تومان توپ و تجهیزات در سطح استان پخش شده است

وی افزود: در 5 سال آینده فوتبال خوزستان سهم ویژه‌ای در کشور دارد ما الان در رده نوجوانان و جوانان سهم خوبی داریم اما با دنبال کردن این طرح طی 5 سال آینده سهم زیادی در فوتبال کشور خواهیم داشت. شرایط مناسب برای برگزاری مسابقات، تمرینات و حمایت مالی را در دستور کار قرار دادیم، ما سال قبل نزدیک به 3 میلیارد تومان لباس، توپ و تجهیزات در سطح استان توزیع کردیم. این اتفاق هیچ وقت در طول تاریخ رخ نداده بود. سال قبل به صورت جدی در بحث تیم‌های ورزشی وارد شدیم و توانستیم سهمیه‌مان را حفظ کنیم. امیدواریم کارون اروند و نفت امیدیه به لیگ یک بیایند و شهرداری ماهشهر هم بتواند راهی لیگ برتر شود. این مسأله دور از دسترس نیست.

*برای مدال‌آوری در بازی‌های آسیایی جایزه تعیین کردیم

حیدری در ادامه تأکید کرد: ما توانستیم ورزش را به عنوان اولویتی مهم در سطح استان جا بیندازیم. مدیریت تصمیم‌گیرنده در استان به ورزش به عنوان یک اولویت نگاه می‌کند ما در تمام شهرستان‌ها پروژه داریم و به شما قول می‌دهم فوتبال خوزستان سهم خوبی در کشور به خود اختصاص خواهد داد. ما در شورای ورزش مصوب کردیم که برخلاف گذشته که جلسات شورای ورزش استان به صورت فصلی انجام می‌شد این کار ماهیانه انجام شود هر ماه با حضور استاندار و نخبگان استان جلسه‌ شورای ورزش را داریم و در موضوعات ریز می‌شویم. ما برای اولین بار اعلام کردیم هر کسی در جاکارتا سهمیه بگیرد چه مقدار پاداش به او می‌رسد و اگر کسی بتواند مدال طلا بگیرد 20 میلیون تومان، مدال نقره 15 میلیون تومان و مدال برنز 10 میلیون تومان پاداش می‌گیرد. همه این مسائل نشان می‌دهد ما برنامه داریم. مطمئن باشید حرف زیادی برای گفتن داریم. در سال 96 بیش از 70 میزبانی داشتیم بالاترین آمار میزبانی در خوزستان 26 میزبانی بوده است. هر مسابقاتی که فکر کنید ما برگزار کردیم، شب گذشته تیم کشتی فرنگی دانش‌آموزی ایران قهرمان جهان شد که در این مسابقات تیم خوزستان حضور یافت.

*در رشته ژیمناستیک مربی خارجی جذب می‌کنیم

وی افزود: این اتفاق بزرگی است برای اولین بار قصد جذب یک مربی ارمنستانی و خارجی برای تیم ژیمناستیک خودمان داریم. برای اولین بار آینه‌بند مدال آسیایی آورد و این نشان می‌دهد ژیمناستیک ما در استان ظرفیت دارد. از هیأت استان خواستیم مربی خارجی جذب کند و در رشته ژیمناستیک هر چه زودتر در سطح استان استعدادیابی خواهیم کرد. ما در هر رشته می‌خواهیم مربیان خارجی بیاوریم تا به ارتقای پیشرفتمان کمک کند.

*اولین کمپ تخصصی وزنه‌برداری را در اهواز تاسیس می‌کنیم

حیدری در ادامه تأکید کرد: اولین کمپ تخصصی وزنه‌برداری را در اهواز تأسیس می‌کنیم این کار نیاز به 8 میلیارد اعتبار دارد که هر چه شما فکر کنید در این کمپ دیده شده و تیم‌های ملی خیلی راحت می‌توانند در آ‌ن تمرین کنند اولین کمپ تخصصی بوکس را در اهواز تأسیس می‌کنیم. دو خانه کشتی که هر کدام 12 میلیارد اعتبار می‌خواهد در دو نقطه از استان تیم ملی که هر کدام 12 میلیارد بودجه نیاز دارد را در اندیمشک و ایزه تأسیس خواهیم کرد.

*30-40 میلیارد هزینه برای شادی مردم خوزستان چیز زیادی نیست

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان در ادامه تصریح کرد: در فوتبال با کمک هیأت فوتبال برنامه‌های ویژه‌ای داریم و حتی به دنبال برگزاری لیگ محلات هستیم در شورای ورزشمان برای 4 تیم حاضر در لیگ برتر مصوب کردیم که کارگروه نخبگان برنامه‌ریزی استان که زیرنظر شورای برنامه‌ریزی استان فعالیت می‌کنند بررسی‌های لازم را انجام دهند و با انجام هدف‌گذاری به این نتیجه برسند که ما از چه منابعی می‌توانیم برای جذب اسپانسر به تیم‌های حاضر در لیگ برتر کمک کنیم. ما به صورت جدی وارد این مسأله می‌شویم تا مشکلی به وجود نیاید. سالی 30، 40 میلیارد هزینه برای شادی مردمی که سهم عظیمی در تولید ثروت در سطح کشور دارند چیز زیادی نیست. مردم خوزستان واقعاً به 4 تیمی که به لیگ برتر راه یافتند وابسته هستند. آنها انتظار دارند که برنامه‌ریزی خوبی صورت بگیرد و با هدف‌گذاری مناسب کار پیش برود. به شما قول می‌دهم اگر خدا توفیق بدهد طی 3، 4 سال آینده تحولات مناسب را در سطح استان ببینید.

*خبرهای خوبی از ورزش خوزستان می‌شنوید

حیدری یادآور شد: خیلی از دوستان من در استان‌‌های دیگر در حاشیه جلساتی که داشتیم به من می‌گفتند چرا در فوتبال دخالت می‌کنی و استقلال خوزستان را رها کن چرا که در این استان دو تیم دیگر فعال هستند و با سقوط استقلال خوزستان هم مشکل خاصی به وجود نمی‌آید اما من می‌گفتم برای دردسر ساخته شده‌ام و شخصاً به مسائل استقلال خوزستان وارد شده‌ام تا سهمیه این تیم حفظ شود. خدا را شکر نفت مسجدسلیمان هم به لیگ برتر آمد تا استان 4 سهمیه داشته باشد شما خبرهای خوبی از ورزش خوزستان خواهید شنید، وزیر ورزش هم خوزستان را به عنوان یک اولویت در نظر دارد. تا به الان طی یک سال و دو ماه گذشته وزیر 5 مرتبه به خوزستان آمده است همه گفتند فینال جام‌حذفی در خوزستان برگزار نمی‌شود اما ما گفتیم این فینال در خوزستان برگزار خواهد شد و دیدید این اتفاق رخ داد.

*فینال حذفی همیشه در خرمشهر برگزار خواهد شد

وی در مورد مشکلاتی که در فینال جام حذفی رخ داد، تصریح کرد: شما ورزشگاه آزادی را کنار بگذارید ما در کل کشور هنوز به شرایطی نرسیدیم که بگوییم همه چیز خوب است. وضعیت جام حذفی هر سال بهتر می‌شود و کاری نداریم که عده‌ای در این بین به دنبال تخریب کردن هستند. این جام برای خرمشهر است و هر سال هم در این مکان فینال جام‌حذفی برگزار خواهد شد.

*ورزشگاه خرمشهر بازسازی می‌شود

حیدری افزود: منطقه آزاد ورزشگاه را از شرکت نفت و گاز تحویل گرفته است و قطعاً این ورزشگاه طرح بازسازی دارد. فنس‌های اطراف و حفاظ‌های امنیتی شرایط بهتری پیدا می‌کند، منطقه ‌آزاد این وضعیت را اصلاح می‌کند و کار خوبی انجام خواهد شد.

* در مورد تغییر مالکیت استقلال خوزستان صحبت می‌شود

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان در پاسخ به این سؤال که صحبت از مشخص شدن مالکیت استقلال خوزستان کرد و آیا قرار است تغییراتی در این راستا صورت بگیرد عنوان کرد: بله بحثی دراین مورد است که هنوز قطعی نیست اینکه مالکیت کارخانه گروه ملی تغییر می‌کند و به تبع آن مالکیت باشگاه استقلال خوزستان تغییر خواهد کرد موضوعی است که فعلاً در مورد آن بحث می‌شود و این مسأله تا آخر هفته مشخص می‌شود.

*باید منتظر تیم جدید برای تصمیم گیری در مورد استقلال بود

وی در مورد اینکه پس چطور می‌شود صمد مرفاوی را به عنوان سرمربی جدید انتخاب کرده‌اند، گفت: حالا باید منتظر تیم جدید باشیم تا ببینیم تصمیم آنها چیست ولی چیزی که مسلم است این است که مرفاوی از مربیان خوب کشور است و چیزی از ارزش‌های عبدالله ویسی هم کم نخواهد شد چرا که او با دست خالی استقلال خوزستانی را حفظ کرد. کار عبدالله ویسی بسیار بزرگ بود.

*هنوز هیأت مالکیت استقلال خوزستان قطعی نشده است

حیدری در مورد اینکه تا وقتی وضعیت مالکیت قطعی نشده این تغییرات قطعی نیست تصریح کرد: خیر، هنوز مالکیت شرکت گروه ملی قطعی نشده و بانک در حال نقل و انتقال آن است، اینکه چه کسی مالک می‌شود را من نمی‌دانم.

*از هیأت مدیره استقلال خوزستان رفته‌ام

وی در مورد اینکه چرا از هیأت مدیره استقلال خوزستان کنار رفته است، گفت: من در استان متولی ورزش هستم قبل از اینکه مدیرکل ورزش استان شوم عضو هیأت مدیره استقلال خوزستان بودم اما دوستان اصرار کردند برای کمک به استقلال خوزستان در اینجا بمانم و فعالیت کنم. اگر عضو هیأت مدیره هم نبودم به خاطر وظیفه سازمانی پای این باشگاه می‌ماندم اما الان 4 سهمیه داریم و باید وقتم‌ را روی این 4 تیم بگذارم و به مسائل ورزش بپردازم به همین خاطر از هیأت مدیره بیرون آمدم.
منبع: فارس
 

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی پرتال خبری، توسط پارس نوین