کد خبر: 175486982
تاریخ انتشار: دوشنبه 17 ارديبهشت 1397
نسخه چاپی
ارسال به دوستان

سخنگوی دولت گفت: در ۱۲۰ تا ۱۳۰ میلیارد دلار صادرات، مبالغ خردی که ممکن است در کوچه پس کوچه ها و به طور غیر قانونی خرید فروش شود، واقعیت ارزی کشور را نشان نمی دهد.

به گزارش چی 24 به نقل از سراج 24:

به گزارش سراج24، سخنگوی دولت گفت: منابع ارزی ما حداقل 30 میلیارد دلار بیشتر از مصارفمان است و به همه وارد کنندگان و کسانی که نیاز ارزی دارند ارز به نرخ مصوب می دهیم.

محمدباقر نوبخت در برنامه تیتر امشب افزود: التهاب و فشار کاذبی که در بازار احساس می شود مربوط به نیازهای اندکی است که هنوز به سبب برخی از نواقص در سیستم پاسخ داده نمی شود.

نوبخت با کوتاه مدت بیان کردن این نقص و التهاب افزود: این نقص از آنجاست که برخی از نیازهای خرد ارزی در ذیل ارز مسافرتی، دانشجویی و کسانی که برای درمان ارز نیاز دارند قرار نمی گیرند مثل ارزی که برای خرید کتاب های خارجی ممکن است نیاز باشد یا مبلغی - 60 دلار یا یورویی - که برخی از سفارت خانه ها نقدا مطالبه می کنند.

سخنگوی دولت افزود: با اطمینان عرض می کنم که به زودی همه نیازهای خرد بازار را تامین خواهیم کرد.

نوبخت گفت: در 120 تا 130 میلیارد دلار صادرات، مبالغ خردی که ممکن است در کوچه پس کوچه ها و به طور غیر قانونی خرید فروش شود، واقعیت ارزی کشور را نشان نمی دهد و قطعا با بر طرف شدن نقص های سیستم نیما به زودی این مشکل نیز حل می شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه افزود: سیاست ارزی و اقتصادی کشور قطعا پاسخگوی همه نیازهاست و ما این سیاست را با قوت ادامه خواهیم داد.

نوبخت گفت: همه وارد کنندگان با ثبت سفارش و از طریق سامانه نیما ارز 4200 تومان دریافت می کنند.

سخنگوی دولت افزود: البته دولت برای کالاهای اساسی و ضروری ما به التفاوت قیمت ارز را با توجه به تفاوت 3800 تومان  تا 4200 تومان پرداخت می کند چیزی حدود 3000 میلیارد تومان تا این کالاها و اقلام ضروری افزایش قیمت نداشته باشد.

سخنگوی دولت گفت: کارگروهی را امروز موظف کردیم که نواقص سامانه را رصد کند و تقاضاهایی را که در سیستم رسمی نمی توانیم پاسخ بدهیم شناسایی کنند.

نوبخت با بیان این که سیاست اقتصادی و معیشتی دولت روشن است گفت: دولت مانند سال پیش در مسیر تولید و اشتغال فعالیتش را ادامه می دهد و از منابع بانکی برای تامین منابع بخش خصوصی و از منابع خزانه هم برای تامین سرمایه طرح های عمرانی دولتی استفاده خواهد کرد.

سخنگوی دولت ابراز امیدواری کرد که اسفند ماه 97 اشتغال بیش از یک میلیون نفر را اعلام کند.

نوبخت با بیان این که هیچ ملت و دولتی اجازه نمی دهد پول ملی اش تضعیف شود افزود: بازار ارز بخش کوچکی از اقتصاد ماست و بازار کالا، بازار سرمایه و بازار کار بخش های دیگر اقتصاد ما هستند و تازه بازار ارز بخشی از بازار پولی ما حساب می شود و هیچ مشکل اساسی در این بخش نداریم.

سخنگوی دولت با اشاره به لزوم همکاری مردم گفت: مردم باید دشمنان ایران از جمله ترامپ معلوم الحال را ناامید کنند و نگران هیچ چیز نباشند.

نوبخت با بیان این که دولت پیش بینی همه شرایط را کرده است گفت: من متعهد می شوم که کالاهای اساسی و ضروری تامین باشد و  حقوق ها و یارانه ها بدون مشکل پرداخت شود چنانکه تا کنون هیچ مشکلی در این زمینه نداشته ایم.

 نوبخت با بیان این که رئیس جمهور مصمم است به وعده هایی که داده عمل کند، درباره صحبت هایی که درخصوص برخی از وزیرها مطرح شده افزود: از صحبت هایی که رئیس جمهور کرده اند نمی توان چنین برداشتی کرد که بخواهند ترمیمی در کابینه صورت بدهند و همه ما در دولت و کابینه باید امیدوارانه و با انگیزه کار کنیم.

نوبخت درباره صحبت های ترامپ و تصمیم احتمالی امریکا برای خروج از برجام هم گفت: در عالم سیاست مبارزه، مبارزه اراده ها است و ترامپ نشان داده که شخصیتی متلاطم و بی ثبات دارد و در عالم سیاست کم تجربه است، ما از یک اعتقاد و دکترین حرف می زنیم و توسعه دفاعی حق ماست و برجام هم کوچکترین تغییری نخواهد کرد و اگر آنها از برجام خارج شوند ما هم خارج می شویم.

سخنگوی دولت گفت: ما از مهر پارسال بودجه دیگری را در کنار بودجه رسمی کشور برای مواقع و شرایط خاص کشور پیش بینی کرده ایم و هیچ نگرانی از این بابت وجود ندارد.
منبع: تسنیم
 

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی پرتال خبری، توسط پارس نوین