کد خبر: 175521723
تاریخ انتشار: دوشنبه 17 ارديبهشت 1397
نسخه چاپی
ارسال به دوستان

یک فعال سیاسی اصلاح طلب معتقد است خروج آمریکا از برجام به ضرر جریان اصلاح طلبی است و باعث ضعیف شدن این گروه در عرصه سیاسی کشور می شود.

به گزارش چی 24 به نقل از سراج 24:

به گزارش سراج24، 22 اردیبهشت‌ماه موعد تصمیم‌گیری رئیس‌جمهور آمریکا درباره برجام است. به گفته  کارشناسان سه سناریو برای آینده برجام محتمل است. اول اینکه آمریکا از برجام خارج نمی‌شود، دوم حفظ ساختمان برجام و تشدید سایر تحریم‌ها علیه ایران به بهانه‌های واهی و سومین سناریو خروج از برجام است. برخی مسئولان داخلی مانند نوبخت نیز احتمال می‌دهند که آمریکا از برجام خارج شود.

 صادق زیباکلام فعال سیاسی اصلاح‌طلب که در این سال‌ها یکی از حامیان اصلی برجام و دولت روحانی بوده،‌ اخیرا طی مصاحبه‌ای با روزنامه اعتماد اعلام کرده "پایان برجام به زیان جریان دموکراسی‌خواه است."

وی در گفت‌وگو با این روزنامه با اشاره به اثرات اجتماعی لغو برجام می‌گوید" تجربه نشان داده که وقتی بحران خارجی و وضع بد معیشت و اقتصاد وجود دارد، اولین قربانی، جریان دموکراسی‌خواه است چرا که تندروها جلو افتاده و دست بالا را پیدا می‌کنند. دست کم در کوتاه مدت بعد از خروج آمریکا از برجام به واسطه معضلات اقتصادی که به دنبال آن می‌آید، وضعیت جریان اصلاح‌طلب از اینی که هست هم ضعیف‌تر خواهد شد."

این فعال سیاسی اطلاح طلب ادامه می‌دهد "خروج آمریکا از برجام به سود اصول‌گرایان خواهد بود، چراکه سخنان پیشین آنها مبنی بر غیرقابل اعتماد بودن آمریکا دوباره تکرار خواهد شد و آنها می‌گویند توافقی که روحانی انجام داد اصلا به نفع کشور نبوده است..."

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی پرتال خبری، توسط پارس نوین