کد خبر: 175678849
تاریخ انتشار: سه شنبه 18 ارديبهشت 1397
نسخه چاپی
ارسال به دوستان
سلطنت غیر اروپایی ها در قاره سبز؛

در بین لیگ های معتبر اروپایی، تنها 2 آقای گل با ملیت اروپایی حضور دارند و باقی، غیر اروپایی هستند.

به گزارش چی 24 به نقل از سراج 24:

به گزارش سراج24، فوتبال اروپا چند سطح از فوتبال در دیگر قاره ها جلوتر است و همین موضوع سبب علاقه بازیکنان آسیایی، آفریقایی و حتی آمریکایی به حضور در تیم های اروپایی شده و در ایران نیز هدف اکثر بازیکنان پس از بازی در تیم های پرسپولیس و استقلال، ترانسفر به قاره سبز و توپ زدن در زمین های این قاره کوچک است.

اما در سال های اخیر تعداد بازیکنان باکیفیت غیر اروپایی در این اقلیم رشد چشمگیری یافته است. همچنین کشورهایی که پیش تر به سبب حکومت های فاشیستی، اجازه حضور فعال به بازیکنانی از نژاد دیگر نمی دادند هم تغییر رویه داده اند و اکنون در تیم های ملی شان نیز بازیکنان سیاه پوست و دورگه بسیاری دیده می شود و علاوه بر آن، بهترین بازیکنانشان را ستاره هایی از کشورهای دیگر تشکیل داده اند.

البته این موضوع در گذشته هم وجود داشت. ریوالدو، مارادونا، دیدی، ژرژ وه آ، علی دایی و... همه بازیکنانی غیر اروپایی بودند که در اواخر قرن 20 میلادی و اوایل 21 هر کدام به اندازه خود درخشش هایی در فوتبال اروپا داشتند.

ولی حالا نگاهی به 6 لیگ معتبر و بزرگ اروپایی، تشدید یافتن درخشش غیراروپایی ها را تائید می کند. علیرضا جهانبخش ستاره جوان آلکمار در لیگ هلند درخششی قابل توجه داشته و توانسته بالاتر از بهترین مهاجمان این لیگ، عنوان آقای گلی را به دست بیاورد. در جزیره، محمد صلاح با شمایل خاصش از هواداران لیورپول دلبری می کند و جدا از آقای گلی، کاندیدای برترین بازیکن سال نیز حداقل از نگاه مردم به شمار می رود. لیونل مسی همچون دیگر سال ها یکی از بهترین هاست و بالاتر از رونالدو، بنزما، کاستا و... در قامت یک آرژانتینی بهترین گلزن لالیگا قلمداد می شود و ادینسون کاوانی هم در تیم شهر پاریس، گلزنی می کند.

تنها در ایتالیا و آلمان، آقای گل ها اروپایی هستند؛ چیرو ایموبیله و رابرت لواندوفسکی توانسته اند با 28 و 29 گل پرچم اروپا را بالا نگه دارند. البته ایکاردی که مهاجمی آرژانتینی است، با قدرت ایموبیله را تهدید می کند.

 نگاهی نه چندان عمیق به دیگر لیگ های اروپا نیز ثابت می کند اوضاع در آن کشورها هم به همین شکل است. کریم انصاری فرد در یونان، کاوه رضایی در بلژیک، جوناسِ برزیلی در لیگ پرتغال، تاوارسِ برزیلی در اسکاتلند و... همگی چهره هایی درخشان و غیر اروپایی در قاره سبز هستند.

البته نباید فراموش کرد که این موج از سال ها پیش در اروپا وجود داشته و در همین سال های اخیر نیز ما رضا قوچان نژاد را به عنوان کاندید آقای گلی هلند داشتیم اما حداقل برای فوتبال ایران این ها کافی نیست و بهترین تیم آسیا باید حداقل در هر 6 لیگ برتر اروپایی یک بازیکن شاخص داشته باشد.

اردیویسه هلند: علیرضا جهانبخش از آلکمار با 21 گل (ایران)


جزیره انگلیس: محمد صلاح از لیورپول با 31 گل (مصر)


لالیگای اسپانیا: لیونل مسی از بارسلونا با 33 گل (آرژانتین)


لوشامپیونه فرانسه: ادینسون کاوانی از پاری سن ژرمن با 28 گل (اروگوئه)


سری آ ایتالیا: چیرو ایموبیله از لاتزیو با 28 گل (ایتالیا)


بوندس لیگای آلمان: رابرت لواندوفسکی از بایرن مونیخ با 29 گل (لهستان)
منبع: ورزش سه
 

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی پرتال خبری، توسط پارس نوین