کد خبر: 175877531
تاریخ انتشار: چهارشنبه 19 ارديبهشت 1397
نسخه چاپی
ارسال به دوستان

اپراتورها و مردان پشت پرده شورای شهر تهران در حالی برای مخالفت خود با شهردار شدن محسن هاشمی و ورود مهندس چمران به شورای شهر فلسفه چینی می کنند که به نظر می رسد مشکل آنها چیز دیگریست.

به گزارش چی 24 به نقل از سراج 24:

به گزارش سراج24، شورای شهر تهران و عملکردهایش تبدیل به یک کلاف پیچیده شده است.

از یکسو مسئله بی‌شهرداری تهران و تجربه 3 مسئول طی یکسال در ساختمان بهشت و از سوی دیگر عملکردهای عجیب و غریب شورای شهری که دقیقا مشخص نیست چه سمت و سویی را دنبال می‌کند؟

به دنبال مطالبات اصلاح‌طلبان است یا به دنبال خواسته‌های مردمی که به آنها رأی داده‌اند؟!

 بیت‌الغزل رفتارها و کارنامه شورای شهر پنجم تهران اما حواشی انتخاب شهردار تهران است.

شهرداری که قرار بود نجفی باشد اما او نه تنها ناکارآمد و دارای برخی مشکلات خاص بود بلکه شاهکارهای دیگری مثل حضور در مجلس رقص دختران را هم داشت.

شهردار نجفی در همان مدت چندماهی هم که در شهرداری تهران حضور داشت؛ وقت کوتاه خود را به جمع کردن گزارش و سند علیه محمدباقر قالیباف تلف کرد تا ثابت کند در شهرداری سابق تهران چیزی به نام «غول فساد» وجود داشته.

اما چیزی که دست آخر ثابت شد؛ ناکارآمدی نجفی و عدم صحّت حتی یک برگ از آن اسناد بود.

جالب آنکه تنها در یک مورد از این اسناد که ادعایی علیه نیروی انتظامی هم طرح شده بود؛ شهردار اصلاح‌طلبان پس از پیگیری قضایی نیروی انتظامی بلافاصله از این گفت که برداشت اشتباهی از سخنانش صورت گرفته است![1]
*وقتی عالم و آدم می‌دانند اصلاح‌طلبان کسی را جز «محسن هاشمی» ندارند/ چمران بهانه است؛ منافع حزبی نشانه است

با تمام این اوضاع و احوال و با اینکه بی‌شهردار ماندن تهران به شدت بر گرده اصلاح‌طلبان فشار وارد می‌آورد اما اعضای شورای شهر هنوز به سیاست‌های محفلی خود می‌اندیشند...

اگرچه عالم و آدم می‌دانند اصلاح‌طلبان کسی را جز «محسن هاشمی»، رئیس شورای شهر تهران ندارند که بتواند ولو در میزانی حداقلی تهران را اداره کند اما همین عالم و آدم در این اندیشه مانده‌اند که چرا اعضای شورای شهر از انتخاب هاشمی بعنوان شهردار حذر می‌کنند؟!

چه دستی در کار است تا حتی گزینه‌ای حداقلی مثل محسن هاشمی هم شهردار نشود؟

عده‌ای معتقدند این عدم انتخاب به دلیل دعوای دو حزب اصلاح‌طلب اتحاد ملت و کارگزاران است. کارگزارانی‌هایی که معتقدند محسن هاشمی باید شهردار شود و اتحادی‌هایی که معتقدند 7 ماه شهرداری و ناکارآمدی نجفیِ کارگزارانی بس بود و حالا دیگر شهردار تهران باید به دنبال آرمان‌های اصلاحات باشد.

اتحادی‌ها اما برای این جنگ تمام‌عیار حزبی یک کاغذ کادو هم تهیه کرده‌اند. کاغذ کادو یا بهانه‌ای به نام «مهدی چمران»!

به سخن دیگر اینکه در ظاهر امر به نظر می‌رسد که بزرگترین مشکل اصلاح‌طلبان شورای شهر با شهردار شدن محسن هاشمی اینستکه با رفتن محسن هاشمی از شورا، مهدی چمران، از مشاهیر اصولگرا و نخستین عضو علی‌البدل، وارد شورای شهر خواهد شد و این مسئله سبب بر هم خوردن یکدستی شورای شهر و البته نقض میثاق‌نامه اعضای شورای شهر می‌شود!
*شریعتی: چمران ابزار صدا و سیما را هم دارد/ سوزاندن تهران به قیمت جلوگیری از ورود یک عضو اصولگرا!

این حرف‌ها البته بیشتر محفلی به نظر می‌رسید تا اینکه سعید شریعتی، از اعضای حزب اتحاد ملت، چندی قبل در مصاحبه با خبرگزاری دولتی ایرنا، حرف‌های مهمی را درباره آن بیان کرد.

او گفته بود:‌ «مساله ما ورود چمران به شورا نیست. هر چند معتقدم وزن تخریبی چمران در شورا بیشتر از وزن یک عضو است. چرا که کل صدا و سیما و رسانه‌ها در اختیارش قرار داده می شود تا مدام علیه برنامه های شورای پنجم مخالف خوانی کند. چمران نماینده بخش پرقدرتی در بیرون از شوراست. اما با این وجود تاکید می کنم که تاکید ما بر حفظ وحدت شورای شهر به خاطر امکان ورود چمران به این شورا نیست.»[2]

به زعم ما این صریح‌ترین کُدی است که یکی از ارکان حزب اتحاد ملت در چرایی مخالفت با شهردار شدن محسن هاشمی و به تبع آن حضور مهندس چمران در شورای شهر تهران بیان کرده است.

اظهارات شریعتی البته با یک چالش فلسفی جالب مواجه است و آن اینکه فرض بر صحّت تمام این صحبت‌ها درباره چمران، اما آیا این مخالفت‌ها می‌ارزد به اینکه اصلاح‌طلبان شورای شهر، از انتخاب تنها گزینه حداقلی اما ممکن خود برای شهرداری تهران سر باز بزنند و حتی استعفای شهردار خود را نیز به حضور چمران مرجّح بدانند؟

چه اینکه برخی تحلیلگران معتقدند مادام که انتخاب اصلاح‌طلبان برای شهردار تهران از میان رجال نباشد؛ گزینه «استعفا» سرشت محتوم هر گزینه انتخابی خواهد بود.

به هر حال این سؤالیست با جواب مشخص که البته بایستی منتظر شنیدن این جواب مشخص از تریبون‌های اصلاح‌طلب بود...

اظهارات چپ‌ها درباره چمران و تأکید بر یکدستی شورای شهر تهران و رعایت چیزی به نام میثاق‌نامه! اما از وجه دیگری هم واقعی هم به نظر نمی‌رسند.

چه اینکه مهندس چمران فقط یک رأی از 21 رأی حاضر در شورای شهر تهران خواهد بود.

ماجرای میثاق‌نامه و ضرورت یکدستی شورای شهر هم به قول سیاسیون از آن حرفهاست...

جریان سیاسی چپ که حاضر است با مرحوم هاشمی، حسن روحانی و علی لاریجانی معامله سیاسی کند و البته طی 16 سال گذشته هم در هیچ انتخاباتی در ایران پیروز اکثریتی در کل کشور نبوده است و چند سالی هست که هیچ رئیس مجلس و رئیس‌جمهوری از میان آنها نبوده؛ خود بهتر از هرکسی می‌داند که تأکید بر یکدستی آنهم وقتی محسن هاشمی تنها گزینه ممکن است؛ کار چندان بخردانه‌ای نیست. مگر اینکه از نظر آنها اتفاقات دیگری در حال وقوع باشد!

«علی شکوری‌راد» دبیر کل حزب اتحاد ملت به تازگی در اظهاراتی گفته است:‌«شورای شهرتهران تا کنون خوب بوده است و در آزمون پیش رو نیز به یاری خدا سربلند خواهد بود»...[3]

***

1_https://www.donya-e-eqtesad.com/fa/tiny/news-3351725

2_ http://www.irna.ir/fa/News/82900756

3_https://www.jamaran.ir/fa/tiny/news-915385
منبع: فارس
 

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی پرتال خبری، توسط پارس نوین