کد خبر: 176084156
تاریخ انتشار: پنجشنبه 20 ارديبهشت 1397
نسخه چاپی
ارسال به دوستان

ترکیه در واکنش به تصمیم ترامپ، مبنی بر خروج از برجام با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: خروج آمریکا از برجام با وجود پایبندی ایران به این توافقنامه را به عنوان گامی ناامیدکننده ارزیابی می کنیم.

به گزارش چی 24 به نقل از سراج 24:

به گزارش سراج24، وزارت خارجه ترکیه در واکنش به تصمیم دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر خروج از برجام با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: ترکیه همواره اعلام کرده تنها راه‌حل برنامه هسته‌ای ایران راه دیپلماتیک و مذاکره بوده و در گذشته نیز در این راستا تلاش کرده است. برنامه جامع اقدام مشترک که در سال 2015 به تصویب رسید، گام مهمی در راستای ممانعت از گسترش سلاح هسته‌ای بوده و نشان داده است که حتی دشوارترین مسائل نیز از طریق مذاکره قابل‌حل است.


آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارش‌های دوره‌ای خود در پیگیری روند اجرای قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل همواره بر پایبندی ایران به توافقنامه تأکید کرده است. در این شرایط خروج آمریکا از این توافقنامه را به عنوان گامی ناامیدکننده ارزیابی می‌کنیم. همواره بر این باور هستیم که هرگونه اختلاف‌نظر و شبهات با ساز و کار متناسب و از طریق راه‌های دیپلماتیک قابل بررسی است.

برای اختلافات موجود در توافقنامه باید از ساز و کار کمیسیون مشترک که در برجام آمده است، به کار گرفته شود. برنامه جامع اقدام مشترک باید حفظ شده و باید اجرای آن تحت نظارت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و به صورت شفاف، بی‌وقفه و بدون نقص تداوم یابد.

«ابراهیم کالین» سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه نیز با انتشار پیامی در صفحه توییتری خود به خروج آمریکا از برجام واکنش نشان داد و نوشت: خروج یکجانبه آمریکا از توافق هسته‌ای باعث بروز بی‌ثباتی و درگیری‌های جدید در آینده خواهد شد. این توافق چندجانبه از سوی کشورهای دیگر ادامه خواهد یافت. ترکیه موضع قاطع خود در برابر هرگونه سلاح هسته‌ای را ادامه خواهد داد.
منبع: تسنیم
 

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی پرتال خبری، توسط پارس نوین