کد خبر: 176393979
تاریخ انتشار: جمعه 21 ارديبهشت 1397
نسخه چاپی
ارسال به دوستان

ترامپ درباره احتمال رسیدن به توافق جدید با تهران گفت: «کسی چه می داند؟ ما داریم شدیدترین، قوی ترین و جدی ترین تحریم ها را علیه ایران اعمال می کنیم.»

به گزارش چی 24 به نقل از سراج 24:

به گزارش سراج24، «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا چند روز بعد از خارج کردن کشورش از توافق هسته‌ای برجام گفت به دنبال توافقی جدید با ایران است که برای آمریکا و «برای آنها» بهتر باشد.

ترامپ که در جمع هوادارانش در شهر «الکارت» ایالت «ایندیانا» صحبت می‌کرد  گفت: « امیدوار هستم بتوانم با آنها توافق کنم؛ توافقی خوب و منصفانه؛ توافقی که برای آنها خوب باشد، برای آنها بهتر باشد.»


وی در ادامه گفت: «ولی نمی‌توانیم به آنها اجازه بدهیم بمب اتم داشته باشند. باید بتوانیم به یک سایت برویم و آن سایت را بازرسی کنیم. باید بتوانیم به پایگاه‌های نظامی آنها برویم تا ببینیم دارند تقلب می‌کنند یا نه.»

ترامپ قبلاً از «باراک اوباما»، رئیس‌جمهور سابق آمریکا بابت واگذاری امتیازات زیاد به ایران در توافق هسته‌ای برجام انتقاد کرده است. او در سخنرانی روز پنجشنبه ابراز امیدواری کرد بازگشت تحریم‌ها بتواند بار دیگر ایران را به مذاکرات جدید وادار کند.

او درباره احتمال رسیدن به توافق جدید با تهران گفت: «کسی چه می‌داند؟ ما داریم شدیدترین، قوی‌ترین و جدی‌ترین تحریم‌ها را علیه ایران اعمال می‌کنیم.»

 ترامپ روز سه‌شنبه آمریکا را از برجام خارج کرد و فرمانی را برای بازگرداندن تحریم‌ها علیه ایران پس از دوره‌های زمانی 90 و 180 روزه امضا کرد.

اجرایی شدن تحریم‌ها پس از برجام

بر اساس بیانیه وزارت خزانه‌داری آمریکا، پس از ضرب‌الاجل 4 نوامبر 2018 (13 آبان 1397) کلیه تحریم‌های هسته‌ای آمریکا علیه ایران که به‌ واسطه برجام به حالت تعلیق در آمده بودند، مجدداً برقرار و لازم‌ الاجرا خواهند بود. این بدان معناست که بانک‌ها دیگر نخواهند توانست با نظام بانکی ایران در ارتباط باشند و یا اقدام به خرید اوراق قرضه (مشارکت) دولت ایران کنند.

تولیدکنندگان اجازه نیز نخواهند داشت محصولاتی از قبیل آلومینیوم، فولاد، زغال‌سنگ، نرم‌افزار و ... به ایران بفروشند.

صنایع خودروسازی و پتروشیمی ایران به‌کلی تحریم خواهند شد و سرمایه‌گذاری در بنادر ایران نیز ممنوع خواهد بود. حتی ممنوعیت واردات فرش ایرانی به آمریکا نیز در بین تحریم‌های قید شده در ضمیمه بیانیه وزارت خزانه‌ داری آمریکا دیده می‌شود.

در مقابل، کشورهای اروپایی احتمالاً برای دور زدن تحریم‌های آمریکا علیه ایران، به استفاده از مقررات مسدود سازی که دیوید سالیوان سفیر اتحادیه اروپا در آمریکا در اواخر سال گذشته میلادی به آن اشاره کرده بود، متوسل خواهند شد.

اروپایی‌ ها قبلاً نیز با وضع مقررات مسدود سازی، امکان معافیت از اجرای تحریم‌های آمریکا علیه کوبا را برای شرکت‌های خود فراهم کرده بودند.
منبع: تسنیم
 

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی پرتال خبری، توسط پارس نوین