کد خبر: 176864125
تاریخ انتشار: دوشنبه 24 ارديبهشت 1397
نسخه چاپی
ارسال به دوستان

یک منبع آگاه در صنایع دفاع روسیه با اعلام خبر ساخت زیر دریایی بدون سرنشین «پوزئیدون» توسط روسیه اعلام کرد که این زیر دریایی تا سال 2027 به نیروی دریایی این کشور تحویل می شود.

به گزارش چی 24 به نقل از سراج 24:

به گزارش سراج24، کار ساخت سامانه زیر دریایی بدون سرنشین پوزئیدون در چارچوب برنامه تسلیحاتی روسیه از امسال آغاز شده است.براساس این گزارش، این سامانه بی سرنشین به چند اژدر سرعت بالا با قابلیت عملکرد در آب های عمیق مجهز شده است و دارای یک پیشرانه اتمی کوچک است.این منبع خبری، نوع کلاس زیر دریایی را مشخص نکرد، اما تایید کرد که از نوع زیر دریایی های هاسکی نسل پنجم نخواهد بود.

در عین حال تاس اعلام کرد که به طور رسمی اطلاعات دریافتی از منبع خود را تایید نمی کند.پوزئیدون در اساطیر یونان خدای نام‌های بسیاری از جمله دریاها، رودخانه‌ها، سیل، خشکسالی، زمین لرزه و اسب‌ها بود و محافظ تمامی آب‌ها محسوب می شد.

اسپوتنیک پیشتر در خصوص زیر دریایی هاسکی که گفته می شود زیردریایی اتمی چند منظوره نسل پنجم است، خبر داده بود و اعلام کرد که این فناوری در سال 2030 ساخته می شود.دریادار'ویکتور بورسوک' معاون فرمانده ناوگان روسیه نیز یک سال پیش به تاس گفته بود درباره برنامه ساخت این زیردریایی ها موسوم به 'هاسکی' اطلاعات بسیار محدودی وجود دارد و انتظار می رود که دفتر طراحی 'مالاخیت' اولین طرح تصویری این زیردریایی ها را تابستان 2018 ارائه دهد.
منبع: ایرنا
 

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی پرتال خبری، توسط پارس نوین