کد خبر: 176911341
تاریخ انتشار: دوشنبه 24 ارديبهشت 1397
نسخه چاپی
ارسال به دوستان

اگر دوست ندارید شکل قرنیه خود را با لیزر تغییر دهید، می توانید از لنز تماسی قابل کشت استفاده نمایید.

به گزارش چی 24 به نقل از سراج 24:

به گزارش سراج24، با افزایش سن مشکلات زیادی در بدن ایجاد می شود. متاسفانه زمانی که انسان پا به سن می گذارد بینایی نیز تحت تاثیر قرار می گیرد و در برخی از موارد فرد برای بهبود دید خود باید از عینک یا لنز تماسی استفاده نماید. روش های زیادی برای مراقبت از چشم وجود دارد و می توان به کمک این روش ها اثر گذشت زمان بر روی چشم را کندتر کرد.

خوشبختانه، هرگز یک گزینه درمانی برای برطرف کردن مشکلات چشم وجود نداشته است. امروزه تکنیک های جدیدی برای این موضوع ابداع شده و استفاده از ان می تواند به بهبود بینایی کمک کند.
فرایند لیزیک:

یکی از افکار اولیه ای که به هنگام بهبود بینایی به ذهن افراد خطور می کند استفاده از فرآیند لیزیک است. شاید بتوان گفت دومین چیزی که ذهن افراد را به خود مشغول می کند این است که آیا جراحی کره چشم برایشان مناسب است یا خیر. خبر خوب این است که جراحی لیزیک هر روز پیشرفته تر می شود.

معمولا هزینه انجام چنین جراحی هایی بر اساس نیاز فرد تعیین می شود و در بیشتر موارد کمتر از ۲۹۹ دلار برای هر چشم است. این فرایند عموما بدون درد است و می توان آن را در عرض ۱۵ دقیقه برای هر چشم انجام داد. نتیجه فرایند لیزیک بینایی۲۰/۲۰ است.
کراتوتومی فوتورفراکتیو:

اگرچه فرایند لیزیک یک نام آشنا برای بیشتر افراد است اما گزینه های دیگری نیز در این شرایط در دسترس افراد قرار می گیرد. یک فرایند لیزری شبیه به فرایند لیزیک وجود دارد که با عنوان کراتوتومی فوتورفراکتیو شناخته شده است.

اگر فردی وارد فرایند غربالگری برای لیزیک شود و در نهایت متوجه گردد این گزینه روش درمانی مناسبی برای او نیست می تواند کراتوتومی فوتورفراکتیو را به عنوان یک شیوه درمانی در نظر بگیرد.

اصولا این نوع درمان برای افرادی که چشمان خشک دارند یا قرنیه شان نازک شده است مورد استفاده قرار می گیرد. این درمان کندتر از لیزیک است و زمان بهبود در ان طولانی تر خواهد بود.
لنز تماسی قابل کشت:

اگر دوست ندارید شکل قرنیه خود را با لیزر تغییر دهید، می توانید از لنز تماسی قابل کشت استفاده نمایید. استفاده از لنزهای تماسی قابل کاشت به شما اجازه می دهد تجربه لیزیک را بدون خطر داشته باشید. این گزینه همچنین برای درمان نزدیک بینی و آستیگماتیسم ​​استفاده می شود.
تعویض لنز انکساری:

این گزینه برای بیماران کهنسال بسیار عالی است. در این شرایط لنز طبیعی و عادی فرد با یک لنز مصنوعی جایگزین می شود. یکی از بزرگترین مزایای استفاده از این روش این است که لنز طبیعی مستعد آب مروارید است اما لنز مصنوعی چنین نیست.
بینایی درمانی:

فرایند لیزیک هنوز هم همانند یک داستان علمی تخیلی است. با این وجود گزینه های غیر جراحی نیز در این شرایط وجود دارد. بینایی درمانی بسیار شبیه درمان فیزیکی است و می توان آن را برای افرادی که مشکلاتی همچون تنبلی چشم،دوبینی و ناتوانی در یادگیری دارند مورد استفاده قرار داد.

این فرایند تحت نظر یک پزشک متخصص انجام می شود و رویکردی است که در برگیرنده تمریناتی در مطب می باشد و می تواند بینایی فرد را بهبود ببخشد.

منبع: مجله سلامت

برچسب ها
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی پرتال خبری، توسط پارس نوین